fbpx

Scharmach Consulting

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane to rodzaj treści przygotowywanej na zlecenie, która później zamieszczana jest w medium (portalu, serwisie internetowym) z odpowiednią ilością ruchu internetowego, aby w ogóle móc oferować usługę zamieszczenia takiego artykułu. W takim artykule, zostaje oczywiście umieszczona wzmianka o zleceniodawcy jednakże jego treść musi być interesująca i pomocna dla czytelnika – artykuł będący tylko chamską reklamą nie ma racji bytu.

Jeżeli artykuł sponsorowany nie zaciekawia treścią, a czas spędzony przez czytelnika na jego czytaniu jest zbyt krótki to wartość takiego artykułu jest żadna – można nawet powiedzieć, że szkodzi zleceniodawcy. Dlatego też należy uważnie dobierać ludzi którzy takie artykuły przygotują i równie uważnie należy dobierać portale na których zostaną one opublikowane, gdyż jest to też część działań SEO. Zwykliśmy prychać z niezadowoleniem na dźwięk słów artykuł sponsorowany, gdyż odnosimy wrażenie, że takowa treść nie wniesie niczego wartościowego i faktycznie można natknąć się na takie artykuły sponsorowane które naprawdę nie są warte uwagi. Sęk w tym, że dobry artykuł sponsorowany dostarcza przede wszystkim wartościowej treści i informacji, a dopiero potem przedstawia reklamę.

Jakie w takim razie są korzyści dla zleceniodawcy skoro reklama wydaje się być na drugim miejscu? Chodzi o to, że wartościowa i przydatna treść sama przyciąga dużą ilość czytelników, a Ci siłą rzeczy zapoznają się z zamieszczoną w artykule reklamą jeżeli koresponduje ona z tematyką artykułu. Przykładowo artykuł sponsorowany o interwałach wymiany oleju i z poradnikiem jego wymiany może mieć umieszczoną reklamę olejów silnikowych i filtrów olejowych – jest to dobre połączenie, które dostarcza wartościowej wiedzy na dany temat wraz z informacjami, gdzie można nabyć przydatne materiały eksploatacyjne. Dobrze przygotowane artykuły sponsorowane dostarczają czytelniokom przydatnych informacji, a zleceniodawcy przynoszą długoterminowe korzyści.

Artykuły sponsorowane

Najlepsze efekty osiąga się współpracując ze specjalistami i w przypadku artykułów sponsorowanych nie jest inaczej. Ważnym aspektem artykułu jest wartościowa treść, ale poza treścią jest jeszcze kilka czynników, które determinują sukces takiego działania.

Treść możesz przygotować nawet samodzielnie jeśli masz na to czas i odpowiednią wiedzę. Jednakże umieszczenie artykułu w odpowiednich serwisach internetowych jest równie ważne – my mamy dostęp do bazy ponad 60 tysięcy takich serwisów i portali. Jeżeli umieścisz artykuł sponsorowany w miejscu które nie jest odwiedzane przez internautów to wówczas artykuł taki nie przyniesie żadnego efektu. Podobnie zresztą będzie jeśli tekst artykułu będzie źle opracowany pod kątem technicznym – w końcu jest to także tekst SEO i tutaj także trzeba trzymać się pewnych zasad. Najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie tego zadania nam. Zapytaj nas o bezpłatną wycenę.

Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?