fbpx

Scharmach Consulting

Opisy produktowe

Opisy produktowe są szczególnie ważne dla branży e-commerce, czyli głównie sklepów internetowych. Dobrze opisany produkt potrafi kupić klienta. Jeżeli kupujący nie znajduje interesujących go informacji w opisie produktu to szuka dalej. Wytrwali dociekają, ale o tych, którzy po prostu szukali dalej nie będziesz wiedział.

Opis produktu przekazuje klientowi to co powinien wiedzieć zanim dokona zakupu. Jeżeli opis jest nierzetelny i lakoniczny to klient może się skierować do innego sklepu. Dzieje się tak ponieważ dobry opis budzi także zaufanie klienta. Opis produktu ma także wpływ na wyniki pozycjonowania, gdyż każdy produkt i jego opis może być dobrym źródłem słów kluczowych i wartościowej treści. Jeżeli ograniczymy się tylko do danych technicznych to w niektórych przypadkach prawdopodobnie będzie wystarczająca informacja, ale zawsze warto krótko, ale treściwie opisać dany produkt – z czego jest wykonany, do czego służy, kto może z niego skorzystać. Są to proste rzeczy, ale bywają zadziwiająco skuteczne. 

Przykładowo, sprzedając zwykłe krzesła, możesz zrobić listę danych technicznych i na tym skończyć. Zapewne będą się sprzedawać. Jednakże jeśli postarasz się bardziej i opiszesz szczegółowo z czego jest wykonane, i w jaki sposób jest złożone to przekażesz potencjalnym kupującym wartościowe informacje chociażby o trwałości swojego produktu. Jeśli przedstawisz też sugestię zastosowania, że przykładowo nadaje się idealnie do biura lub szkoły to zauważysz wzrost zainteresowania wśród właśnie tych kupujących. Dlaczego? Dlatego, że tacy klienci mogą wyszukiwać produkty wpisując konkretne frazy, np. mocne krzesło do szkoły. Jeżeli nie opiszesz takiego przykładu zastosowania to klient zainteresowany zakupem krzesła do szkoły może do Ciebie nie trafić.

Opisy produktowe

Dobre opisy produktowe kryją w sobie więcej technicznych niuansów niż można by pomyśleć. I nie bez powodu, gdyż są bardzo skuteczne. Możesz w to nie wierzyć, ale my mamy to sprawdzone i mówimy z doświadczenia.

Rzecz jasna, możesz po prostu nie mieć czasu na stworzenie opisu produktowego, który będzie poprawny technicznie i zgodny z zasadami SEO. Dlatego też jedną z naszych usług jest przygotowywanie profesjonalnych opisów produktowych.  Odzewij się do nas, a przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę.

Używamy plików cookie​

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania.
Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?