fbpx

Scharmach Consulting

Poradniki

Poradniki są kolejnym przykładem marketingu treści. Mogą śmiało funkcjonować jako część firmowego bloga, ale poradniki można także zorganizować w swoistą encyklopedię wiedzy. Dzięki poradnikom możliwe staje się edukowanie czytelników i potencjalnych klientów w zakresie ich interesującym lub w zakresie stricte powiązanym z naszą działalnością.

Poradnik uchyla czytelnikowi rąbka tajemnicy z wiedzy eksperckiej z danej branży. Można oczywiście także poruszyć cały temat w serii poradników. Czy to czasem nie sprawi, że ewentualny klient zrobi wszystko sam? Być może, ale należy pamiętać o ważnym czynnikach jakimi są czas i doświadczenie, a także odpowiednie narzędzia. Można napisać poradnik o tym jak skomponować np. własne perfumy. Zawarte tam informacje przyciągną hobbystów, którzy wygenerują wartościowy ruch, a w efekcie dotrzesz też do ludzi zainteresowanych własnymi kompozycjami, ale bez czasu i doświadczenia, aby się tym zająć – to właśnie będzie potencjalny klient. Scenariusze są przeróżne. Chodzi o to, że warto dzielić się wiedzą, aby pokazać, że naprawdę ją mamy. 

Należy pamiętać, że wiedzę ekspercką wraz z doświadczeniem zdobywa się przez długie lata. Sam też na pewno poszukiwałeś wiedzy w swojej branży i nie od razu stałeś się ekspertem, i właśnie o to chodzi – przekazanie pewnej wiedzy laikom nie zrobi z nich ekspertów, a może pokazać, że znasz się na rzeczy i przekona odbiorców, iż warto skorzystać z Twojej oferty.

Opracowanie poradnika to także doskonała okazja żeby dostarczyć jeszcze więcej wartościowych treści dla swoich klientów, czy też po prostu użytkowników internetu, którzy mogą się nimi stać. Wartościowe treści ściągają na stronę większy ruch i wpływają na SEO strony, zatem warto nad nimi pracować na każdy możliwy sposób. Wcześniej, czy później, inwestycja w pomocne dla klientów wskazówki zaowocuje zwiększeniem obrotów każdego biznesu.

Poradniki

Poradniki są świetnym sposobem do edukowania czytelników, niezależnie od tego, czy są już Twoimi klientami, czy dopiero nimi będą. Nawet jeśli się nimi nie staną to w poszukiwaniu wartościowych informacji generują także wartościowy ruch. Wartościowy ruch zawsze będzie dobrze wpływał na kondyncję strony Twojej firmy w internecie i wcześniej, czy później przyniesie jeszcze większe korzyści.

Jeśli masz wiedzę, którą chciałbyś się podzielić, ale tworzenie poradników nie jest Twoją mocną stroną to odezwij się do nas. Podobnie w przypadku jeśli chciałbyś stworzyć poradniki związane ze swoją branżą, ale nie masz na to pomysłu. Pomożemy, stworzymy. Zacznij od zapytania o bezpłatną wycenę.

Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?