fbpx

Scharmach Consulting

Audyt konkurencji

Analiza działań wykonywanych przez konkurencje jest podstawowym zabiegiem, dzięki któremu możliwe staje się poprawienie funkcjonowania biznesu w swojej własnej branży. Rynek to taki swoisty żywy organizm, gdzie reagowanie na poczynania konkurencji jest już koniecznością, a nie tylko jedną z opcji. Dzięki profesjonalnej analizie konkurencji, którą wykonujemy, jesteśmy w stanie zweryfikować, czy dotychczasowo stosowane strategie są skutecznie w porównaniu ze strategią działania konkurencji, a ponadto na podstawie zebranych danych możemy także zaproponować dalszy plan działania.

Każdy jeden biznes, przedsięwzięcie, czy marka, ma swoje słabe i mocne strony, nie istnieje rozwiązanie idealne. Rolls Royce ma w ofercie samochody ultraluksusowe bez żadnych kompromisów, ani żadnego segmentu wejściowego, a Dacia robi samochody tanie i powszechnie dostępne, bez żadnego przedstawiciela w segmencie D i wyżej. Obie firmy funkcjonują i mają się dobrze, mimo że prezentują dwa skrajne podejścia. Jak to możliwe? Eksponują swoje zalety, maskując wady i trafiają do odpowiedniego klienta – dzięki przeanalizowaniu ich działań możemy poznać ich metodologię. Analogicznie możemy zrobić na przykładzie innych branż i na podstawie zebranych danych przygotować odpowiedni plan działania. Zebrane dane i opracowane nowe strategie przysłużą się wzrostom i większym zyskom.

Badając działania konkurencji można poznać skuteczne sposoby i strategie działania w danej branży, a także wystrzec się błędów, które mogą z kolei przynieść duże straty. Analizując konkurencyjne metody zbieramy też dane, które pokazują nam powtarzające się trendy i schematy, które także mogą zostać wykorzystane do planowania długofalowych strategii, które ograniczą lub całkowicie unikną różnym niepowodzeniom, a jednocześnie przyniosą wymierne zyski. Mając doświadczenie z różnymi branżami naszych klientów wiemy jakie działania można przeprowadzić w odpowiedzi do obecnych działań konkurencji, możemy też zaproponować strategie na podstawie wcześniejszych analiz bez wykonywania nowych, ale zawsze dobrze jest przyjrzeć się zagadnieniu na nowo.

Audyt konkurencji

Żeby opracować skuteczną strategię najpierw musisz dokładnie poznać swojego przeciwnika

Zakładamy, że swoją firmę już znasz – w przeciwnym wypadku polecamy nasze usługi konsultacji biznesowo marketingowych. Jeśli znasz siebie to teraz czas na poznanie Twojego przeciwnika, Twojej konkurencji. Jak już pewnie wiesz, na rynku nie jesteś sam, więc konieczne jest, aby sprawdzić, co robią pozostali przedstawiciele Twojej branży. Audyt konkurencji to jedna z podstawowych usług, którą oferujemy klientom chcącym wejść o poziom wyżej w biznesie i dzięki której osiągają sukces. Zapytaj nas o darmową wycenę!

Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?