fbpx

Scharmach Consulting

Audyty SEO

Search Engine Optimization w skrócie SEO, czyli proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych, jest też częścią kompleksowych działań pozycjonerskich. Audyt SEO dostarcza szczegółowych informacji o kondycji strony internetowej i jej dostosowania do pozycjonowania w wyszukiwarkach.

SEO jest ważną częścią procesu pozycjonowania bez którego pozostałe działania pozycjonujące mogą nie odnieść pożądanego skutku. W zasadzie, pozycjonowanie powinno zacząć się właśnie od optymalizacji strony pod katęm wyszukiwania lub właśnie analizy wspomnianej optymalizacji o ile w ogóle została wykonana. Audyt SEO pozwala wskazać błędy i komplikacje pojawiając się na stronie internetowej, a tym samym wskazuje miejsca, które wymagają poprawy. W naszej analizie bierzemy pod uwagę między innymi aspekty techniczne strony, czynniki zewnętrzne i wewnętrzne.

Aspekty techniczne to konkretnie budowa samej strony internetowej i jej dostosowanie do indeksowania przez roboty Google. Analizujemy sam kod strony jak również tagi na niej zamieszczone, a także poprawną implementację modułów analitycznych, czy obciążenie zasobami. To oczywiście nie wszystko, ale pozwala wyrobić sobie ogląd na tą część analizy. Przykładowo jeżeli strona posiada podpięty panel Google Analytics, a dane w panelu zaczęły wyświetlać się w dziwny sposób to możliwe, że wystąpiła jakaś komplikacja z integracją. Podobnie jest jeśli strona nienaturalnie spowalnia i długo się ładuje, co również ma ogromny wpływ na pozycję w wyszukiwarkach.

Analiza czynników wewnętrznych opiera się na weryfikacji treści prezentowanych na stronie internetowej – tego, czy treść jest poprawna pod względem technicznym i czy jest powiązana merytorycznie z działalnością strony, a także czy występuje odpowiednio wysokie nasycenie strony internetowej wysokiej jakości treścią związaną z profilem działalności. Przez czynniki zewnętrzne mamy na myśli między innymi weryfikację puli linków odsyłających do witryny, tego czy w ogóle są aktywne i jaka jest ich jakość. To także przyjrzenie się treściom odsyłającym do witryny, a także porównanie widoczności na tle konkurencji.

Ostateczny zakres analizy SEO można ustalić indywidualnie w rozmowie z naszymi specjalistami. Rozumiemy, że nie każdy serwis może potrzebować audytu całościowego, a np. tylko sprawdzenia wyszczególnionych elementów.

Audyty SEO

Audyt SEO może pomóc sprawdzić kondycję Twojej strony i przeprowadzone wcześniej optymalizacje pod kątem obecnie panujących standardów. To też dobry sposób, aby sprawdzić, czy obecna firma pozycjonerska wywiązuje się ze swojego zdania. To także doskonały wstęp do rozpoczęcia współpracy przy pozycjonowaniu.

Analiza wykonywanych działań, czy to pozycjonerskich, czy także biznesowych, jest jedną z podstaw funkcjonowania każdego rozwijającego się przedsięwzicia. Bez analizowania nie dowiesz się, czy coś wymaga poprawy, a Twoje dalsze działania będą wykonywane na czuja – to droga do nikąd. Dlatego też ważne jest aby poświęcić na ten cel odpowiednią ilość czasu, a najlepiej zwrócić się do specjalistów dla których audyty SEO to codzienność. Oczywiście jak najbardziej rekomendujemy swoje usługi – zapytaj nas o darmową wycenę!

Używamy plików cookie​

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania.
Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?