fbpx

Scharmach Consulting

Marketing Treści

Content Marketing, czyli inaczej mówiąc Marketing Treści. Jest to pewnego rodzaju strategia w marketingu, gdzie stawiamy na dostarczanie użytkownikom wartościowych i angażujących treści, dzięki którym budujemy relację, a dalej zdobywamy zafuanie wraz z lojalnym i stałym klientem. Jest to strategia długoterminowa, przynosząca doskonałe efekty pod warunkiem poprawnego jej zastosowania.

Pojęcie Content Marketingu siłą rzeczy jest zagadnieniem dość obszernym ze względu na to iż kreowanie treści nie ogranicza się tylko do jednego nośnika, czy rodzaju. Nie musi to być tylko tekst, nie musi to być tylko nagranie, nie musi to być tylko poradnik – może to być wszystko w jednym lub osobno. W marketingu treści ważna jest także systematyczność dlatego warto takie zadanie powierzyć dedykowanym ludziom. Treści można oczywiście generować samodzielnie, ale jest to zajęcie czasochłonne, a sama strategia jest długoterminowa, więc korzystniej jest przekazać to do specjalistów.

Sporo firm zetknęło się już z pewną formą marketingu treści i być może nieświadomie sama go prowadzi. Mówimy tutaj o firmowym blogu który jest dobrym przykładem jeśli chodzi o content marketing. Firmowy blog to już podstawa wielu firmowych stron, ale sam blog to nie wszystko, trzeba go jeszcze zapełnić wartościową treścią, a z tym jest gorzej, gdyż spora część firmowych blogów zostaje zapomniania i zostawiona tylko z kilkoma podstawowymi wpisami. Niestety content marketing w takim wykonaniu zazwyczaj nie działa lub działa bardzo słabo. Z tego też powodu, lepszym rozwiązaniem jest powierzenie marketingu treści w nasze ręce.

Plusy takiego rozwiązania to nie tylko systematyczność jeśli chodzi o kreacje i publikację treści, ale także nasza znajomość dostępnych kanałów dystrybucji i form w jakich treści można wygenerować, a te nie ograniczają się tylko do bloga.

Marketing treści

Pamiętaj, że marketing treści to strategia długoterminowa. Chociaż też byśmy tego chcieli to niestety w tym przypadku nie istnieje coś takiego jak natychmiastowy efekt. Rozumiemy, że to może zniechęcać, ale zastanów się – czy korzystasz z czyichś usług w ciemno, czy wolisz być poinformowany? Wolisz być poinformowany i to też jest część marketingu treści.

Doskonale przygotowany opis usługi, czy nawet poradnik jak wykonać ją samemu to wszystko może służyć strategii marketingu treści. Ludzie chętniej korzystają z usług i kupują dane produkty jeśli mogą znaleźć na ich temat przydatne informacje i jeśli mogą przy tej okazji dowiedzieć się czegoś interesującego. Dzieje się tak nawet wtedy jeśli marketing treści nie dotyczy bezpośrednio sprzedawanej usługi, a dostarcza wartościowej wiedzy z powiązanego zakresu. Wszystko to buduje najpierw relację i zaufanie, a konwersja przychodzi później sama. Odezwij się do nas, a omówimy szczegóły.

Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?