fbpx

Scharmach Consulting

Kanał YouTube

Wykorzystanie YouTube w marketingu treści to bardzo ciekawe narzędzie i nieco odmienne od treści pisanych. Wymaga też większego nakładu pracy, ale dobrze wykorzystane może wywołać większe zaangażowanie niż treści pisane. Czy to znaczy, że z treści pisanych należy zrezygnować? Absolutnie nie. Najlepiej będzie połączyć obie metody.

Przez połączenie obu metod mamy tu na myśli jednoczesne prowadzenie firmowego bloga i vloga. Profesjonalne wpisy do których zamieścimy jeszcze materiał wideo osiągają inny poziom zaangażowania. Nawet jeśli film wideo traktuje o tym samym co treść wpisu blogowego to trafiamy do dwóch różnych odbiorców – jedni wolą czytać, drudzy wolą obejrzeć filmik. Jest jeszcze grupa odbiorców, która wolałaby tylko słuchać i dla nich przeznaczone są podcasty. To jakim odbiorcą jest się w danej chwili może zależeć też zależeć od sytuacji, więc warto tworzyć treści poprzez wszystkie dostępne media. 

Kanał YouTube daje unikalne możliwości nawiązania kontaktu z ludźmi którzy mogą stać się potencjalnymi klientami. Nie muszą, ale mogą i należy o tym pamiętać, gdyż jeżeli w materiałach wideo przesadzimy z reklamą i stanie się ona nachalna to osiągniemy efekt odwrotny do zamierzonego. Ideą jest dostarczenie odbiorcom przydatnych materiałów i pomocnych treści, które nie są przekazywane na siłe bo tak trzeba. Idealnie jest jeżeli w dzieleniu się wartościowymi treściami znajduje się też pasja do swojego zajęcia – wówczas wszystko wychodzi naturalnie i nie jest wymuszone.

Należy pamiętać, że YouTube to dość konkurencyjne środowisko i wchodząc tam należy dostarczać wysokiej jakości materiały, a także zadbać o ich regularne pojawianie się. Dlatego też warto mieć przygotowaną dobrą strategię i sukcesywnie ją realizować.

Kanał YouTube

YouTube może być potężnym narzędziem marketingowym. Należy się jednak zastanowić w jaki sposób można to narzędzie wykorzystać. YouTube to środowisko dynamiczne i konkurencyjne, gdzie pożądane są przede wszystkim świeże treści, ale czy to znaczy, że należy zrezygnować jeśli nie będziemy regularnie publikować?

Jest to trudne pytanie, bo kanał YouTube można wykorzystać na różne sposoby. Oczywiście jeśli planujesz zarabiać na swoim kanale to w strategii musi być uwzględniona regularność. Jednakże jeśli YouTube ma wspomóc Twój biznes jako baza wideo opowiadająca o Twojej firmie i wspomagająca Twoich klientów wiedzą z zakresu Twojej branży to kiedyś pomysły się wyczerpią. Niemniej jednak oba podejścia są korzystne – potrzebujesz jeszcze tylko czasu i doświadczenia, aby wszystko stworzyć. O to możesz zapytać nas. Odezwij się i uzyskaj bezpłatną wycenę.

Używamy plików cookie​

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania.
Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?