fbpx

Scharmach.pl

Audyt użyteczności UX

Doświadczenie użytkownika i użyteczność strony to coś, co często jest zaniedbywane, a to z kolei sprawia, że strona lub sklep internetowy stają się nieprzyjazne w użytkowaniu dla użytkownika. Technicznie nazywamy tą właściwość mianem User Experience, czyli doświadczenie użytkownika na którą wpływ ma właśnie ogólno pojęta użyteczność strony, na którą składają się różne elementy i nawet małe niuanse. Mogłoby się wydawać, że ze stroną internetową lub sklepem internetowym jest wszystko w porządku, ale dopiero jak spojrzy na to ekspert to zaczynają ujawniać się niedociągnięcia. One się nie pojawiają tylko ujawniają – to ważne, bo ciągle tam były i nie pojawiły się w wyniku spojrzenia eksperckiego oka. User Experience ma duży wpływ na to jakie są doświadczenia klienta ze stroną i czy stronie uda się np. dokonać konwersji tego klienta. Kiepski UX może mieć ogromny wpływ na to, że strona lub sklep nie przynoszą takich zysków jakie powinny i są po prostu nieefektywne. Owszem – kiepska strona lub sklep mogą funkcjonować, ludzie się w końcu przyzwyczają szczególnie jeśli są zdeterminowani, ale co mogłoby się wydarzyć, gdyby UX został poprawiony? Z doświadczenia wiemy, że po interwencji naszych ekspertów wyniki są dużo lepsze, a po gruntownych zmianach, które także możemy przeprowadzić, nawet martwe strony zaczynają kwitnąć.

To naprawdę niesamowite jak bardzo małe szczegóły mogą wpływać na efektywność każdej strony internetowej lub sklepu i jak dużo czasu mogą zaoszczędzić jeśli są wykonane w prawidłowy sposób. Coś co mogłoby się wydawać najzupełniej w świecie oczywiste dla właściciela strony lub sklepu internetowego niekoniecznie musi takie być dla jego użytkowników. Wielokrotnie spotykaliśmy się z sytuacjami w których z pozoru widoczna na samym wierzchu opcja nie była dostrzegana przez odwiedzających stronę internetową. Czym mogłoby to być spowodowane? Złym umiejscowieniem, niewłaściwym rozmiarem lub nawet nieodpowiednim kolorem, który w przypadku danej funkcjonalności może być przez nasz wzrok ignorowany ze względu na przyzwyczajenia w obcowaniu z innymi, lepiej zoptymalizowanymi stronami internetowymi. Między innymi takimi niuansami zajmują się nasi eksperci od UX.

Audyt UX
Audyt UX

Zaczynając pracę nad aspektami User Experience (UX) danego serwisu internetowego lub sklepu internetowego, musimy najpierw przeprowadzić wywiad z naszym klientem do którego ów strona internetowa należy. Musimy poznać jakie zadanie ma spełniać dane rozwiązanie, abyśmy mogli prześwietlić UX danej strony internetowej pod kątem określonego profilu użyteczności. Inne potrzeby wykazuje użytkownik będący konsumentem, czyli klientem typu B2C, a inne zaś potrzeby będzie miał użytkownik będący przedsiębiorcą, czyli firmą, klientem typu B2B. Mimo tego, że różnice pomiędzy tymi dwoma rodzajami użytkowników są dość subtelne to jest kilka różnic dość istotnych, które należy uwzględnić przy projektowaniu UX – można także wykonać osobno UX dla każdego z tych użytkowników i będzie on wtedy przydzielany na podstawie np. statusu zarejestrowanego użytkownika z odpowiednim tagiem.

Chociaż nie jest to dla wszystkich tak oczywiste jak dla nas to należy wiedzieć, że UX nie jest zamknięty tylko i wyłącznie w obrębie danej strony internetowej i nie też nie jest tylko i wyłącznie tożsamy z UI (User Interface). Owszem, to tutaj użytkownik spędza większość swojego czasu podczas interakcji z marką lub produktem klienta, ale ta podróż zaczyna się już w wynikach wyszukiwania Google, a także w korespondencji e-mailowej, którą dany odbiorca otrzymuje od firmy – mają w tym swój udział także wyświetlane reklamy. Pamiętajmy, że UX to User Experience, czyli doświadczenie użytkownika w korzystaniu z danego produktu lub usługi – można się nawet pokusić o rozciągnięcie funkcjonowania tego pojęcia na infolinie, gdyż i tam użytkownik styka się z daną firmą, produktem lub usługą, i buduje swoje doświadczenie na podstawie wrażeń, których doznał. Można nawet wysunąć takie stwierdzenie, że automatyczne boty na infoliniach są jednym z najgorszych istniejących doświadczeń użytkownika.

Jak widać, dziedzina jaką jest UX jest dość obszerna, rzec by można, że nawet interdyscyplinarna, więc aby prawidłowo zaprojektować odpowiednie doświadczenie użytkownika lub też skontrolować, czy wszystko jest w porządku, należy posiadać rzetelną wiedzę i wieloletnią praktykę – taką jak nasi specjaliści od UX, którzy dodatkowo dysponują odpowiednimi narzędziami analitycznymi, które wspomagają nasze działania audytorskie. Efektem tych działań jest zwiększona użyteczność i poprawa odbioru interakcji z produktem, co bezpośrednio przekłada się na wzrost konwersji i przychodów.

Nie możesz się odnaleźć na danej stronie internetowej?

To najpewniej wina wadliwie zaprojektowanego UX. Jest to także denerwujące. Denerwuje to nie tylko Ciebie, ale także użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę. Oczywiście to wszystko zakładając, że posiadasz stronę, która ma wadliwie zaprojektowany UX. Samodzielnie tego nie zauważysz, ale jeśli były momenty, że Twój potencjalny klient zgłasza Ci, że nie wie, gdzie i jak coś znaleźć na Twojej stronie to jest to znak, że coś jest nie tak, zaś nasi eksperci mogą wskazać Ci więcej problemów. Zapytaj nas o bezpłatną wycenę.

Praca z wieloma agencjami rodzi wiele problemów, a co najważniejsze, generuje koszty dużo większe niż posiadanie jednego partnera do kompleksowego wsparcia. Oprócz kosztów związanych z obsługą, najważniejszy i najcenniejszy jest czas. My skracamy czas do minimum, tak by nasi klienci mogli skupić się na tym, co dla nich jest najważniejsze.
Jako agencja marketingowa typu full-service rozwiązujemy wiele problemów związanych z promocją produktów lub usług, między innymi:
  • Pomagamy w opracowaniu strategii, która pomoże osiągnąć cele marketingowe.
  • Projektujemy i wdrażamy kampanie reklamowe, takie jak reklamy telewizyjne, drukowane, online itp.
  • Tworzymy kreacje graficzne i projektujemy materiały promocyjne, takie jak identyfikacje, banery, katalogi itp.
  • Zajmujemy się budowaniem wizerunku firmy, zarządzaniem kryzysowym, organizacją wydarzeń itp.

 

  • Planujemy i realizujemy kampanie internetowe, takie jak kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, pozycjonowanie stron internetowych itp.
  • Budujemy rozwiązania online, takie jak strony, landingi, sklepy, B2B, e-commerce itp.
  • Przeprowadzamy badania rynku i analizujemy dane, aby lepiej zrozumieć klientów i rynki, na których działa firma.
  • Pomagamy firmom w budowaniu silnej marki i osiągnięciu sukcesu na rynku poprzez kompleksową obsługę marketingową.

TERAZ WIESZ,
ŻE POMOŻEMY TOBIE!

TERAZ WIESZ,
ŻE POMOŻEMY TOBIE!

Nasze działania opieramy na zautomatyzowanych działaniach marketingowych, skutecznie realizując zamierzone kroki. Wdrażając te rozwiązania już dziś, generujemy realne zyski dla Twojego biznesu.

4,5 gwiazdki z 42 opinii

Klikając „weź to” akceptujesz naszą politykę prywatności.

Wróć

1234
dalej
Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?