fbpx

Scharmach.pl

Blog firmowy

Wartościowy artykuł na blogu to jedna z najpopularniejszych form content marketingu. Osobisty blog firmowy odpowiada na pytania, które mogliby zadać potencjalni klienci lub osoby zainteresowane działalnością firmy. Niewątpliwie każda firma, która jest obecna w sieci, może uzyskać znaczne korzyści, uruchamiając swojego bloga.

92% firm, które prowadzą bloga przynajmniej raz w tygodniu, zyskuje więcej klientów!

Blog jest kanałem komunikacji określanym jako Owned Media, ponieważ firma stanowi nad nim całkowitą kontrolę. To doskonałe miejsce na budowanie wizerunku eksperta w danej branży, a przy tym jest szansą na subtelną promocję marki. Ponadto wyróżnia Twoją firmę na tle innych, a to przy tak licznej w obecnych czasach konkurencji jest niezbędne, by osiągnąć spektakularne efekty!

Niezwykle istotne jest, aby przekaz na blogu był skierowany do konkretnej grupy docelowej. Dane przedsiębiorstwo musi pisać na tematy związane z branżą, w jakiej działa, znać kłopoty swoich potencjalnych klientów i mieć pojęcie, jakimi tematami może ich zainteresować. Przede wszystkim artykuły mają przekazywać swoim odbiorcom wartość, to znaczy być dla nich zarówno interesujące, jak i odpowiadające na aktualne potrzeby.

Warto również dodać, że profesjonalna obsługa bloga firmowego wymaga systematyczności oraz w niektórych przypadkach jest bardzo czasochłonna. W końcu stanowi on doskonałą wizytówkę danej firmy. Stąd też warto zlecić pisanie artykułów na bloga profesjonalistom specjalizującym się w tym zakresie, by mieć 100% gwarancję skuteczności prowadzonych działań internetowych.

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego:

  • kreowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie
  • tworzenie pozytywnego wizerunku firmy
  • budowanie ścisłej relacji z klientami
  • lepsze pozycjonowanie strony internetowej
  • prosty i dość tani sposób na reklamę swoich usług w Internecie
  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej
  • budowanie sieci linków wewnętrznych
  • efektywna promocja firmy

Coraz więcej osób poszukuje sprawdzonych informacji, napisanych przez specjalistów w swojej dziedzinie i to właśnie na nich najbardziej koncentruje swoją uwagę. Dlatego blog firmowy powinien być prowadzony w sposób profesjonalny i sumienny, by się stać jednym z głównych narzędzi budowania pozytywnego wizerunku firmy w Internecie.

Siła tkwi w wartościowym przekazie!

W prowadzeniu bloga firmowego warto trzymać się kilku podstawowych zasad. Należy pamiętać, aby pisać w sposób ciekawy, wyczerpujący oraz angażujący potencjalnych klientów. Co więcej, obsługa bloga firmowego powinna opierać się na odpowiednio opracowanej strategii, która pozwoli w pełni zrealizować zamierzone wcześniej cele. 

Jak dobrze prowadzić bloga firmowego?

Przede wszystkim postaw na:

1. Systematyczność

2. Odpowiadanie na potrzeby odbiorców

3. Optymalizację artykułów pod kątem SEO

1. Systematyczność

Dobrze byłoby, gdyby blog nie świecił pustkami przez kilka dobrych tygodni, ponieważ mimo starań odbiorcy nie będą o nim pamiętać. Najlepiej, aby na każdy miesiąc założyć sobie stałą liczbę artykułów na blogu.

Dzięki temu nasi konsumenci będą stale obdarowani darmowymi treściami, co wpłynie na pozytywny odbiór Twojej firmy.

2. Odpowiadanie na potrzeby odbiorców

Zanim rozpoczniesz pisanie artykułów na bloga firmowego, zastanów się, jakie cele sobie stawiasz oraz do kogo Twoje treści mają trafiać. Zwróć uwagę, że inaczej będzie wyglądała treść i komunikacja z odbiorcami na blogu firmy meblowej, a inaczej takiej, która oferuje zabawki dla dzieci. Pamiętaj, że blog nie ma na celu prowadzenie sprzedaży bezpośredniej, lecz skupia się na budowaniu wizerunku Twojej firmy.

Twoje wpisy mają być odpowiedzią na potrzeby klienta. Zastanów się, jakie treści Ty chciałabyś przeczytać oraz jaką formą publikacji byłbyś zainteresowany. Wbrew pozorom to kluczowe zadanie, które nie każdy na starcie wykonuje. Treści na blogu firmowym nie powinny być przekazywane w sposób niezrozumiały i z użyciem branżowego żargonu. Wpisy twórz tak, aby były łatwo przyswajalne przez zwykłych konsumentów. Ponadto blog umożliwia budowanie zgranej społeczności wokół marki. A to skuteczny punkt pozyskiwania nowych odbiorców, zainteresowanych Twoją ofertą.

Strona internetowa dla wykonawcy instalacji grzewczych Problast

3. Optymalizacja artykułów pod kątem SEO

Aby blog i strona dobrze się pozycjonowały, wpisy muszą mieć odpowiednią strukturę – zawierać tag tytułowy h1, tagi nagłówkowe (h2, h3, h4 itp.), akapity, linki, słowa kluczowe i metadane.

Google docenia często aktualizowane strony, bogate w długie treści.

Indeksowanie tekstów w postaci słów kluczowych zwiększa ruch na stronie internetowej. 

Prowadzenie blogów dla firm

Tworzymy unikatowe treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale również wpłyną na pozycjonowanie strony internetowej Twojej firmy. Zapewniamy integrację bloga z serwisami społecznościowymi oraz budowanie lojalności klientów, poprzez przedstawienie Twojej marki jako eksperta w swojej branży. Ponadto gwarantujemy, że wygląd bloga firmowego graficznie uwzględni dotychczasową identyfikację wizualną, aby wszystko stanowiło swoistą całość.

Blog firmowy jak każde działanie z zakresu marketingu treści wymaga czasu i odpowiedniej uwagi, ale korzyści, które przynosi, warte są podjęcia tego trudu. Niestety bez odpowiedniego doświadczenia można osiągnąć efekt odwrotny dlatego lepiej powierzyć to zadanie ludziom którzy się na tym znają.

Jaka wiedza jest potrzebna do prowadzenia bloga firmowego? Na pewno potrzebna jest wiedza z zakresu danej branży, ale prowadzenie bloga firmowego ma także aspekty techniczne, których należy się trzymać, aby wszystko działało, jak należy. Blog to także część działań SEO i jeśli coś w tej kwestii popsujemy, to wartościowa treść może nie dotrzeć do odbiorców. Odezwij się do nas i uzyskaj bezpłatną wycenę — razem uda nam się stworzyć świetny blog firmowy dla Twojego biznesu.

Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?