ASMR w marketingu! 🤫🔇
Mów szeptem do umysłu konsumenta…
O co w tym właściwie chodzi?
W dobie przesycenia tradycyjnymi formami reklamy, firmy poszukują nowych, bardziej subtelnych sposobów na przyciągnięcie uwagi swoich klientów.
Jednym z takich innowacyjnych podejść jest wykorzystanie ASMR, czyli autonomicznej odpowiedzi meridianów sensorycznych. Zjawisko to, polegające na wywoływaniu przyjemnych odczuć za pomocą delikatnych dźwięków, zdobywa coraz większą popularność, a marki zaczynają dostrzegać jego potencjał w marketingu.
Ale jak dokładnie działa ASMR w kontekście reklamowym i dlaczego konsumenci na to reagują?
Sprawdźmy!
ASMR?
Skrót ten pochodzi z angielskiego terminu „Autonomous Sensory Meridian Response” i odnosi się do przyjemnego uczucia podobnego do łaskotania, które odczuwa się w mózgu i wzdłuż kręgosłupa. Efekt ten można osiągnąć poprzez słuchanie dźwięków takich jak szept, szelest, podmuchy, stukania czy szurania. Nie wszyscy jednak doświadczają tych odczuć, a ich intensywność jest kwestią indywidualną.
Zjawisko to zyskuje na popularności w Internecie od kilku lat, a jego zasięg stale się zwiększa dzięki rosnącej społeczności entuzjastów. Obecnie na YouTube znajduje się już ponad 50 milionów filmów ASMR, a najpopularniejsze z nich osiągają kilka, a nawet kilkanaście milionów wyświetleń.
Dlaczego ludzie oglądają lub słuchają nagrań ASMR?
Powody są różne.
Niektórzy odczuwają przyjemne mrowienie, inni znajdują w nich spokój. Mówi się, że ASMR może pomóc w łagodzeniu napadów lękowych, a nawet przy depresji – wstępne badania naukowe sugerują, że ASMR może wpływać na zdrowie psychiczne i fizyczne.
Naukowcy jednak ostrożnie podchodzą do twierdzeń o jego skuteczności w leczeniu depresji. Badania pokazują natomiast, że ASMR wspomaga zasypianie i rzeczywiście uspokaja.
Korzyści wynikające z oglądania lub słuchania ASMR:
- uspokojenie,
- pomoc w pokonywaniu stanów lękowych,
- ułatwienie zasypiania,
- relaksacja,
- wspomaganie koncentracji na pracy i nauce.
ASMR w marketingu
Nowe zjawisko szybko zyskało popularność wśród internautów, co przyciągnęło uwagę firm szukających innowacyjnych sposobów dotarcia do klientów. Wykorzystanie ASMR w komunikacji marketingowej jest szczególnie skuteczne w przypadku milenialsów, którzy stanowią główną grupę odbiorców tych treści.
Marketing oparty na ASMR cieszy się rosnącym zainteresowaniem, ponieważ społeczność skupiona wokół tego fenomenu jest liczna i stale się powiększa. Dodatkowo jest to grupa bardzo zaangażowana i przyjazna.
Kilka dużych marek już wykorzystało ASMR w swoich kampaniach!
Jak wykorzystać ASMR dla Twoich Klientów?
Nasza świeżutka roleczka!
Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc Ci w tworzeniu skutecznej strategii marketingowej dostosowanej do Twoich potrzeb.
Na co czekasz?
Nie wiesz, jak zacząć?🤙
🤳Skontaktuj się z nami! #calltoboss 📞