Czym jest social proof ?🤔
Zastanawiałeś się kiedyś na tym, co sprawia, że jeden produkt zyskuje popularność z szybkością błyskawicy, podczas gdy inny, obiektywnie rzecz patrząc – taki sam, nie cieszy się praktycznie żadnym zainteresowaniem użytkowników?
Wykorzystaj opinię Klientów na swoją korzyść
Nie zawsze kluczowe znaczenie ma przystępna cena czy ponadprzeciętna jakość 😎. Klucz do sukcesu leży w odpowiednich działaniach marketingowych. Tworząc strategię promocyjną konkretnego produktu lub usługi, pamiętaj o sile społecznego dowodu słuszności!
Social proof - co to takiego?
Społeczny dowód słuszności może przesądzić o tym, czy użytkownik sięgnie po konkretny produkt (lub usługę), czy też z niego zrezygnuje. Co do zasady, jeśli nie znamy oferty, chcemy dowiedzieć się, co na jej temat sądzą inni.
Co zatem robimy?
Sprawdzamy opinie dostępne w sieci i próbujemy dowiedzieć się, czy wybrany przez nas produkt cieszy się uznaniem wśród osób, które miały z nimi wcześniej styczność, czy też nie.
👉Wykorzystaj społeczny dowód słuszności w swojej strategii marketingowej. Szczególnie skuteczny może okazać się w przypadku sklepów internetowych.
To pamiętaj!
Pamiętaj, jak ważne są opinie o produkcie — daj Klientom swojego sklepu możliwość wyrażania zdania na temat zakupionych produktów. Weź też pod uwagę, że niektórzy Klienci, zanim zdecydują się na finalizację procesu zakupowego, chcą poznać zdanie eksperta z danej branży — zaoferuj im taką możliwość! 😎
Ogólnie rzecz biorąc, skuteczne wykorzystanie społecznego potwierdzenia w promocji firmy polega na budowaniu zaufania, wiarygodności i solidnej reputacji poprzez różnorodne działania, które ilustrują wartość świadczonych usług oraz zadowolenie klientów. Kluczowym elementem osiągnięcia sukcesu jest systematyczne podejście, zaangażowanie w relacje z klientami oraz regularne monitorowanie i doskonalenie strategii promocyjnej.
🤳Skontaktuj się z nami! #calltoboss 📞