AI czyli sztuczna inteligencja w natarciu
Firma Alphabet Inc czy właściciel GOOGLE właśnie wprowadziła Bard, swojego chatbot’a opartego na okrojonej wersji modelu LaMDA, który konkuruje z Microsoftem i jego AI ChatGPT. ChatGPT, rozwijany przez OpenAI, zyskał ostatnio dużą popularność i wywołał dyskusję o przyszłości wyszukiwarek, również trwają testy jego inplenetacji w przeglądarkę Bing – produkt Microsoftu 🤖
Bard od Google jest eksperymentalną konwersacyjną usługą AI, która jest oparta na języku Language Model for Dialogue Applications (LaMDA). Google uważa, że Bard może być narzędziem do wyjaśniania skomplikowanych koncepcji.
W trakcie wydarzenia na żywo, Google pokazało swoje postępy w dziedzinie AI, ale niestety również dokonało kosztownej wpadki. Reklama udostępniona przez firmę pokazuje, jak Bard odpowiada na pytanie o nowe odkrycia w Kosmicznym Teleskopie Jamesa Webba dla 9-latka, dostarczając błędnych i fałszywych informacji.
Problem z chatbotami jest tym większy, że coraz więcej gigantów technologicznych, takich jak Microsoft i Google, wprowadza je jako narzędzia wspomagające wyszukiwarki, co może prowadzić do powstawania wprowadzających w błąd odpowiedzi, ale pewniakiem jest to, że niebawem czeka nas prawdziwa rewolucja w tym zakresie 🦾
Jaki to będzie miało wpływ na SEO i Kampanie reklamowe?
Wprowadzenie AI ChatGPT przez OpenAI oraz Brad od Google’a może wprowadzić znaczące zmiany w świecie wyszukiwarek internetowych. Obie te usługi sztucznej inteligencji będą oferować odpowiedzi na pytania użytkowników, co może prowadzić do tego, że tradycyjne wyszukiwarki internetowe będą w pewnym stopniu zastępowane przez chatboty. To może również oznaczać, że odpowiedzi chatbotów nabiorą autorytetu jako wszechwiedzących maszyn, co może zwiększyć zagrożenie związane z nieprawdziwymi informacjami znalezionymi w Internecie. Niemniej jednak obie firmy zobowiązały się do walki z dezinformacją i udostępniania prawdziwych informacji, więc efekt będzie zależał od ich skuteczności w tej dziedzinie.

Wprowadzenie sztucznej inteligencji do wyszukiwarek i narzędzi do prowadzenia kampanii reklamowych może mieć różne konsekwencje…
Z jednej strony, AI może ułatwić i usprawnić procesy związane z optymalizacją witryny dla wyszukiwarek i tworzeniem efektywnych kampanii reklamowych. AI może na przykład automatycznie analizować dane i sugestie dotyczące słów kluczowych, targetowania reklam i optymalizacji landing page’ów 😊
Z drugiej strony, wprowadzenie AI może również prowadzić do bardziej skomplikowanych i dynamicznych algorytmów wyszukiwarek, co w konsekwencji może wprowadzać nowe wyzwania dla specjalistów SEO. Mogą też pojawić się nowe sposoby na oszukiwanie algorytmów, a AI może nie być w stanie w pełni zrozumieć i wychwycić wszystkich sztuczek stosowanych w celu poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania 😮
W każdym razie, jest pewne, że wprowadzenie AI do wyszukiwarek i narzędzi do prowadzenia kampanii reklamowych będzie miało wpływ na przyszłość SEO i kampanii reklamowych, ale jakie dokładnie to będzie mieć konsekwencje, zapewne dowiemy się o tym wkrótce.
Szansa dla dobrego, wartościowego contentu.
Wraca temat content marketingu jak bumerang. Teraz biorąc pod uwagę zmiany, jakie zachodzą czy nie wydaje Ci się, że content marketing w czystej postaci nie obroni się? Przecież wszystkie wyszukiwarki pracują na treści, więc co może się wydarzyć, gdy Twoja strona, sklep internetowy, landing page ma wartościową treść? Czy możesz coś stracić? Odpowiedź jest prosta, ale…
… sam sobie odpowiedz na pytanie 😵
Jeżeli masz obawy, że sobie z tym poradzisz – jesteśmy na miejscu, by tworzyć dla Ciebie wartościowy content, który stabilnie będzie rozwijany. Bez różnicy, jakiego rozwiązania potrzebujesz!