Jakie jest i jak je znaleźć?
Grafik jest nam potrzebny do tego, by nasze reklamy wyglądały niesamowicie. Wybór odpowiedniego studia graficznego jest nie lada zadaniem, gdzie w zasadzie na każdym kroku jest ktoś, kto może coś dla nas zaprojektować.
Jak więc wybrać to, które spełni nasze oczekiwania?
Jest kilka ważnych cech, na które bez wątpienia należy zwrócić uwagę!
Doświadczenie i portfolio
Sprawdź, jak długo studio działa na rynku i jakie projekty wykonali. Ich portfolio powinno zawierać różnorodne projekty, pokazujące ich umiejętności w różnych dziedzinach projektowania. Długość istnienia studia graficznego może świadczyć o ich stabilności i zdolności do radzenia sobie z trudnościami na rynku. Warto zwrócić uwagę na różnorodność projektów, które studio realizowało w przeszłości. Czy mają doświadczenie w projektowaniu logo, materiałów marketingowych, stron internetowych, czy może skomplikowanych projektów wizualnych? Warto dokładnie przejrzeć portfolio, aby zobaczyć, jakie projekty studio stworzyło.
👉Czy ich projekty są dopracowane, estetyczne i funkcjonalne?
👉Czy potrafią tworzyć projekty zgodnie z wymaganiami klienta?
Warto również sprawdzić, jakie branże obsługuje studio graficzne i jakie projekty dla tych branż zrealizowało. Czy studio ma doświadczenie w pracy z klientami z różnych branż i w różnych skalach?
Doświadczenie i portfolio
Dobre studio powinno być otwarte na nowe pomysły i technologie, a także zdolne do tworzenia niebanalnych i unikalnych projektów.
Kiedy oceniamy jakość i innowacyjność studia graficznego, warto wziąć pod uwagę kilka czynników:
1. Projekty powinny być nie tylko estetyczne, ale także funkcjonalne, spełniające wymagania i potrzeby klienta oraz dostosowane do docelowej grupy odbiorców.
2. Studio powinno być w stanie stworzyć unikalne projekty, które wyróżniają się spośród konkurencji i są zapadające w pamięć.
3. Studio powinno być zaznajomione z najnowszymi trendami i technologiami w projektowaniu graficznym, aby dostosować projekty do wymagań rynku i oczekiwań klientów.
4. Studio powinno umieć stworzyć skuteczną i atrakcyjną komunikację wizualną, która przyciągnie uwagę i zainteresowanie klientów.
5. Studio powinno mieć zdolność do rozumienia potrzeb i celów biznesowych klienta i tworzyć projekty, które dobrze reprezentują ich markę oraz przyczyniają się do jej sukcesu.
Komunikacja i relacje z klientami
Ważne jest, aby studio potrafiło słuchać swoich klientów i wychodzić naprzeciw ich potrzebom, a także, aby było łatwo dostępne i elastyczne w kwestii zmian i poprawek.
Kiedy oceniamy komunikację i relacje z klientami w studio graficznym, warto wziąć pod uwagę kilka czynników np.
👉Czy studio graficzne jest łatwo dostępne dla klientów i elastyczne w kwestii godzin pracy oraz terminów realizacji projektów, czy słucha i rozumie potrzeby klienta?
👉Czy jest transparentne w kwestii kosztów, czasu realizacji projektu oraz zakresu usług, aby klient miał pełną kontrolę nad procesem projektowym?
👉Czy radzi sobie z problemami i reaguje na sugestie i uwagi klienta w trakcie realizacji projektu, aby osiągnąć ostateczny cel zadowalający klienta?
Umiejętności techniczne
Studio powinno mieć wysokie kwalifikacje techniczne i znać najnowsze trendy i narzędzia związane z projektowaniem graficznym. Jak to sprawdzić? Zapytaj, na czym pracują! Jeżeli usłyszysz takie nazwy jak Photoshop, Illustrator, Adobe XD, InDesign to możesz mieć pewność, że techniczne pracują na najlepszym oprogramowaniu graficznym, które zostało do tego wytworzone.
Rekomendacje i opinie klientów
Warto sprawdzić opinie innych klientów, którzy korzystali z usług danego studia, aby dowiedzieć się, jakie są ich doświadczenia i opinie na temat jakości usług!
Ciekawostka: Właśnie sprawdziliśmy, nasz najstarszy klient studia graficznego pochodzi z roku 2007. Czy to znaczy, że jest zadowolony z naszych usług? Z naszego doświadczenia jasno wynika, że aby zaszedł proces WIN WIN w pracach projektowych wyśmienita komunikacja to zaledwie początek, bo przecież ten sam Klient i wielkość jego biznesu np. W 2007 roku a teraz w 2023 – to totalna abstrakcja, ale dzięki wspólnej relacji udało się do tej pory zrealizować setki projektów każdej chyba już możliwej postaci.
Mamy nadzieję, że dobór idealnego studia graficznego dla Ciebie będzie teraz łatwiejszy!
Niech projekty są piękne i skuteczne, a co najważniejsze spójne z Twoją identyfikacją wizualną i komunikacją marki!