fbpx

Scharmach.pl

Zerknij, co tym razem serwujemy na danie główne!

Na czym polega marketing wychodzący (outbound marketing)?

Outbound marketing - czym jest?

Outbound marketing (określany również mianem marketingu przeszkadzającego lub wychodzącego) to tradycyjna metoda poszukiwania potencjalnych klientów, która celuje w szeroką grupę odbiorców.

Oznacza to,  że reklama jest przeznaczona nie tylko dla tych, którzy mogą jej potencjalnie poszukiwać, ale i dla znacznie szerszego grona odbiorców.  W efekcie niestety bardzo często trafia ona do zupełnie przypadkowych i niezbyt zainteresowanych nią ludzi. 

Na przykład w obszarze taktyk outbound marketingu możemy zatem wyróżnić mass media (reklamy w TV czy w radio) czy online display (bannery na platformach).

Działanie firmy opiera się zatem w tym przypadku na metodzie marketingowej zwanej „spray and pray”, znanej zresztą w świecie gier komputerowych i rozumianej jako „strzelaj gęsto z daleka i módl się, żebyś trafił”.

Dlatego Outbound marketing potencjalnie kieruje reklamę do niezainteresowanych osób, licząc na to, że wśród nich znajdą się takie, które uda im się sobą zainteresować.

💬Czy to skuteczna strategia marketingowa? 🤔

To przeciwieństwo tak zwanego Inbound marketingu, który ma na celu ułatwienie znalezienia firmy przez potencjalnych klientów.

Dla uściśnienia: 

OUTBOUND 👉 Treść trafia do klienta niezależnie czy tego chce, czy nie

INBOUND 👉 Klient trafia na to, czym jest zainteresowany

Outbound marketing to marketing wychodzący, zatem to wszelkie działania, w których to firma zwraca się do klienta, bezpośrednio zachęcając go do skorzystania ze swojej oferty. Inicjatorem całego procesu jest marka, która do dyspozycji ma cały zastęp narzędzi.

Z kolei marketing Inbound to ten przychodzący. W praktyce chodzi o prowadzenie komunikacji z rynkiem w taki sposób, aby klient sam wyraził zainteresowanie Twoją ofertą, a potem poprowadzić go w dół lejka sprzedażowego aż po finalizację transakcji. 

Cechami charakterystycznymi Outbound marketingu dla tego sposobu działania są:

  • ukierunkowanie na jednostronną komunikację wychodzącą od marki, która inicjuje cały proces,
  • mocne, a czasami wręcz nachalne akcentowanie obecności marki,
  • brak personalizacji przekazu i zawężenia grupy docelowej,
  • zapewnienie efektów w momencie emisji, bez długofalowego zaangażowania,
  • brak zapewniania odbiorcom wartości edukacyjnych,
  • nieodpowiednio zaplanowana komunikacja może odepchnąć potencjalnych klientów

Outbound marketing może obejmować następujące kanały dystrybucji treści:

  • Cold mailing – masowe wysyłanie wiadomości e-mail do znajdujących się w bazach danych odbiorców.
  • Marketing doot-to-door – działania obejmujące bezpośredni kontakt sprzedawcy z klientem w formie spotkania.
  • Telemarketing – komunikacja telefoniczna przybierająca formę marketingu bezpośredniego.
  • Reklama telewizyjna i radiowa – cieszące się dużą popularnością formy przekazu, które umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
  • Reklama outdoor – reklama zewnętrzna w formie plakatów, murali lub plakatów reklamowych.
  • Drukowane materiały reklamowe – jedno z kluczowych narzędzi marketingu wychodzącego, które w niektórych branżach pozwala pozyskać dużo klientów.
  • Płatne działania reklamowe w sieci – promocja często się opierająca na modelach PPC (ang. pay-per-click) i PPV (ang. pay-per-view). Może być to reklama obejmująca zarówno media społecznościowe, jak i wyszukiwarki internetowe.

Co można dzięki niemu osiągnąć?

Marketing wychodzący może przynieść firmie zarówno korzyści, jak i szkody. Trzeba szczerze przyznać, że jest on często postrzegany jako natrętny, ponieważ dociera do klientów bez ich zgody i może wywoływać uczucie irytacji😡.

📣Wiadomo, jak reagują ludzie na natrętów — wściekają się na nich albo zaczynają ich ignorować.

Jednak warto zauważyć, że część przekazywanych w ten sposób informacji zostaje w pamięci odbiorców i w przyszłości może przynieść znaczne korzyści. Brak jednoznacznie określonych granic potencjalnych klientów sprawia również, że marketing wychodzący dociera do szerokiego grona osób.

Oczywiście nie można oczekiwać, że wszyscy skorzystają z oferty, ale zazwyczaj kilka osób rzeczywiście się nią zainteresuje.

Należy jednak pamiętać, że kosztowna reklama nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty, a ponadto nie może się rozprzestrzeniać jak wirus na przykład w mediach społecznościowych, ponieważ zostanie nieprzychylnie przyjęta.

Kolejnym minusem tego rodzaju marketingu jest jednostronność reklamy. Trudno oczekiwać, że w odpowiedzi na reklamę telewizyjną klient natychmiast pojawi się w siedzibie firmy — brak możliwości natychmiastowej reakcji. Bez takiej reakcji reklama opóźniona w czasie może być o wiele mniej skuteczna, ponieważ klient może czegoś nie zapamiętać lub nie będzie mu się chciało tego później szukać.

Marketing wychodzący jest zatem skuteczną formą marketingu, ale wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętnego wykorzystania.

Pamiętaj: czasy nachalnej komunikacji, w której klient mógł się czuć „naciskany” i przekonywany na siłę, odeszły do lamusa 🤙👀

Wzbij się na wyżyny Królestwa Internetu i postaw na skuteczną strategię marketingową dostosowaną do Twojej marki! 🦁👈

Do następnego! 😎👋
Praca z wieloma agencjami rodzi wiele problemów, a co najważniejsze, generuje koszty dużo większe niż posiadanie jednego partnera do kompleksowego wsparcia. Oprócz kosztów związanych z obsługą, najważniejszy i najcenniejszy jest czas. My skracamy czas do minimum, tak by nasi klienci mogli skupić się na tym, co dla nich jest najważniejsze.
Jako agencja marketingowa typu full-service rozwiązujemy wiele problemów związanych z promocją produktów lub usług, między innymi:
  • Pomagamy w opracowaniu strategii, która pomoże osiągnąć cele marketingowe.
  • Projektujemy i wdrażamy kampanie reklamowe, takie jak reklamy telewizyjne, drukowane, online itp.
  • Tworzymy kreacje graficzne i projektujemy materiały promocyjne, takie jak identyfikacje, banery, katalogi itp.
  • Zajmujemy się budowaniem wizerunku firmy, zarządzaniem kryzysowym, organizacją wydarzeń itp.

 

  • Planujemy i realizujemy kampanie internetowe, takie jak kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, pozycjonowanie stron internetowych itp.
  • Budujemy rozwiązania online, takie jak strony, landingi, sklepy, B2B, e-commerce itp.
  • Przeprowadzamy badania rynku i analizujemy dane, aby lepiej zrozumieć klientów i rynki, na których działa firma.
  • Pomagamy firmom w budowaniu silnej marki i osiągnięciu sukcesu na rynku poprzez kompleksową obsługę marketingową.

TERAZ WIESZ,
ŻE POMOŻEMY TOBIE!

TERAZ WIESZ,
ŻE POMOŻEMY TOBIE!

Nasze działania opieramy na zautomatyzowanych działaniach marketingowych, skutecznie realizując zamierzone kroki. Wdrażając te rozwiązania już dziś, generujemy realne zyski dla Twojego biznesu.

4,5 gwiazdki z 42 opinii

Klikając „weź to” akceptujesz naszą politykę prywatności.

Wróć

1234
dalej
Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?