Czym jest i na czym polega remarketing ?😮
Remarketing to strategia marketingowa, która polega na ponownym docieraniu do osób, które wcześniej miały kontakt z daną firmą lub jej produktami, ale np. nie dokonały zakupu, bądź akcji, która jest dla nas istotna. Zdarzenia to cele, dla jednych to sprzedaż, dodanie do koszyka, wysłanie formularza, kontakt telefoniczny, a nawet czas spędzony na istotnej dla nas stronie. Dzięki remarketingu możemy spróbować ponownie zaangażować odbiorcę.
W skrócie polega to na wykorzystaniu tzw. piksela remarketingowego, czyli małego kodu, który umieszczony jest na stronie internetowej i umożliwia śledzenie działań użytkowników na stronie.
Gdy użytkownik odwiedzi stronę internetową danego sklepu, lub strony, ale nie dokona na niej zakupu, lub nie wykona istotnego dla nas zdarzenia to piksel remarketingowy zapisuje tę informację. Następnie, dzięki temu, że użytkownik zostaje „oznaczony” przez ten piksel, firma może ponownie skierować do niego swoje reklamy, np. poprzez wyświetlanie mu reklam na Facebooku, Instagramie lub ponownie w Google poprzez np. Kampanie w wyszukiwarce albo Display.
Jakie są rodzaje reklam w Google, można przy okazji zobaczyć na naszym krótkim 6-minutowym filmiku, gdzie przy okazji nauczysz się rozpoznać, co jest reklamą, a co wynikiem organicznym, na którego pozycję ma oczywiście wpływ pozycjonowanie:
Wracając do remarketingu – pozwala on na bardziej skuteczne dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą, ale z różnych powodów nie dokonali zakupu, bądź nie wykonali zakładanej akcji.
Jest to również bardziej opłacalna strategia 💸 niż pozyskiwanie zupełnie nowych klientów, ponieważ skierowana jest do już istniejącej grupy odbiorców, którzy już są zaznajomieni z marką i produktami.
Warto to sprawdzić! 🤔