fbpx

Scharmach.pl

Zerknij, co tym razem serwujemy na danie główne!

Sekret remarketingu na Facebooku

Czym jest i na czym polega remarketing ?😮

Remarketing to strategia marketingowa, która polega na ponownym docieraniu do osób, które wcześniej miały kontakt z daną firmą lub jej produktami, ale np. nie dokonały zakupu, bądź akcji, która jest dla nas istotna. Zdarzenia to cele, dla jednych to sprzedaż, dodanie do koszyka, wysłanie formularza, kontakt telefoniczny, a nawet czas spędzony na istotnej dla nas stronie. Dzięki remarketingu możemy spróbować ponownie zaangażować odbiorcę.

W skrócie polega to na wykorzystaniu tzw. piksela remarketingowego, czyli małego kodu, który umieszczony jest na stronie internetowej i umożliwia śledzenie działań użytkowników na stronie.

Gdy użytkownik odwiedzi stronę internetową danego sklepu, lub strony, ale nie dokona na niej zakupu, lub nie wykona istotnego dla nas zdarzenia to piksel remarketingowy zapisuje tę informację. Następnie, dzięki temu, że użytkownik zostaje „oznaczony” przez ten piksel, firma może ponownie skierować do niego swoje reklamy, np. poprzez wyświetlanie mu reklam na Facebooku, Instagramie lub ponownie w Google poprzez np. Kampanie w wyszukiwarce albo Display.

Jakie są rodzaje reklam w Google, można przy okazji zobaczyć na naszym krótkim 6-minutowym filmiku, gdzie przy okazji nauczysz się rozpoznać, co jest reklamą, a co wynikiem organicznym, na którego pozycję ma oczywiście wpływ pozycjonowanie:

Wracając do remarketingu – pozwala on na bardziej skuteczne dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już wykazali zainteresowanie danym produktem lub usługą, ale z różnych powodów nie dokonali zakupu, bądź nie wykonali zakładanej akcji.

Jest to również bardziej opłacalna strategia 💸 niż pozyskiwanie zupełnie nowych klientów, ponieważ skierowana jest do już istniejącej grupy odbiorców, którzy już są zaznajomieni z marką i produktami.

Warto to sprawdzić! 🤔

Ciekawostka. Najlepsza kampania remarketingowa, jaką wykonaliśmy dla naszego klienta, tylko w jednym miesiącu przy wydatkowaniu na poziomie 5000 zł przyniosła ponad 800.000 zł przychodu, generując ROAS na poziomie ponad 29.000% – ROAS to zwrot z inwestycji w reklamę 🔥🔥🔥
 
Czyli w tym wypadku Klient z każdej wydanej złotówki na reklamę miał 29.000% zwrotu. To oczywiście przypadek, Case, który warto wspomnieć, bo nie wszystkie kampanie potrafią generować tak imponujący wyniki. Zależy to tak naprawdę od masy czynników, ale najważniejszym są zawsze produkty, popyt i konkurencyjność cenowa. Jak do tego dorzucimy skuteczny marketing – sukces gwarantowany 😃
Niemniej jednak, zamiast pisać więcej o remarketingu, zapraszamy do zapoznania się z tym 10-minutowym video:

Życzymy skutecznych działań RE-marketingowych 👊

P.S. Jeśli potrzebujesz wsparcia – służymy pomocą!
A na koniec jak masz mało jeszcze trochę historii 👇
Historia remarketingu sięga początków internetowej reklamy, kiedy to po raz pierwszy wprowadzono możliwość wyświetlania banerów reklamowych na stronach internetowych. Jednakże pierwsze narzędzia remarketingowe pojawiły się dopiero kilka lat później. W 2002 roku, Google wprowadził program AdWords, który umożliwiał reklamodawcom wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania 💻
 
W 2010 roku Google uruchomił usługę Remarketing w ramach platformy AdWords. Była to pierwsza duża platforma remarketingowa, która pozwalała na wyświetlanie reklam tylko dla osób, które wcześniej odwiedziły witrynę reklamodawcy. Kolejne lata przyniosły rozwój technologiczny i zwiększenie liczby narzędzi remarketingowych.
 
W 2013 roku Facebook wprowadził Custom Audiences, które umożliwiały reklamodawcom docieranie do klientów poprzez remarketing na Facebooku.
 
Rok później, Google wprowadził Dynamic Remarketing, które pozwalało na wyświetlanie reklam produktów, które użytkownik wcześniej przeglądał na stronie internetowej reklamodawcy.
 
Wraz z rozwojem technologii, remarketing stał się coraz bardziej skutecznym narzędziem dla reklamodawców, pozwalając na dotarcie do potencjalnych klientów w sposób bardziej ukierunkowany i efektywny.
 
Obecnie, większość platform reklamowych, w tym Google Ads, Facebook Ads i LinkedIn Ads, oferuje narzędzia remarketingowe. 
To tyle na dziś. Do kolejnego 😎👋
Praca z wieloma agencjami rodzi wiele problemów, a co najważniejsze, generuje koszty dużo większe niż posiadanie jednego partnera do kompleksowego wsparcia. Oprócz kosztów związanych z obsługą, najważniejszy i najcenniejszy jest czas. My skracamy czas do minimum, tak by nasi klienci mogli skupić się na tym, co dla nich jest najważniejsze.
Jako agencja marketingowa typu full-service rozwiązujemy wiele problemów związanych z promocją produktów lub usług, między innymi:
  • Pomagamy w opracowaniu strategii, która pomoże osiągnąć cele marketingowe.
  • Projektujemy i wdrażamy kampanie reklamowe, takie jak reklamy telewizyjne, drukowane, online itp.
  • Tworzymy kreacje graficzne i projektujemy materiały promocyjne, takie jak identyfikacje, banery, katalogi itp.
  • Zajmujemy się budowaniem wizerunku firmy, zarządzaniem kryzysowym, organizacją wydarzeń itp.

 

  • Planujemy i realizujemy kampanie internetowe, takie jak kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, pozycjonowanie stron internetowych itp.
  • Budujemy rozwiązania online, takie jak strony, landingi, sklepy, B2B, e-commerce itp.
  • Przeprowadzamy badania rynku i analizujemy dane, aby lepiej zrozumieć klientów i rynki, na których działa firma.
  • Pomagamy firmom w budowaniu silnej marki i osiągnięciu sukcesu na rynku poprzez kompleksową obsługę marketingową.

TERAZ WIESZ,
ŻE POMOŻEMY TOBIE!

TERAZ WIESZ,
ŻE POMOŻEMY TOBIE!

Nasze działania opieramy na zautomatyzowanych działaniach marketingowych, skutecznie realizując zamierzone kroki. Wdrażając te rozwiązania już dziś, generujemy realne zyski dla Twojego biznesu.

4,5 gwiazdki z 42 opinii

Klikając „weź to” akceptujesz naszą politykę prywatności.

Wróć

1234
dalej
Otwórz czat
Potrzebujesz pomocy?
Witaj!
W czym mogę Ci pomóc?