Jak skutecznie pozycjonować sklep online?
Najważniejsze to zrozumieć, czym w ogóle jest pozycjonowanie w 2020 roku. Po pierwsze, pozycjonowanie opiera się w dzisiejszych czasach na treści. Tak – „content is the king”. W pierwszej kolejności musimy zapewnić wartościową treść na naszej stronie, sklepie, czy innym rozwiązaniu e-commerce. Bogate, ciągle dosycane wartościową treścią strony (podstrony) naszego serwisu gwarantują łatwe wprowadzenie i indeksację tych treści w Google. Za tym następnie idą słowa klucze. Kluczem więc jest zadbanie o wartościową treść. Powtórzę. Wartościową treść.
Jeżeli nie masz pomysłu bądź sam nie jesteś urodzonym pisarzem (podobnie jak ja) – możesz skorzystać z usług tak zwanych copywriterów. Oczywiście na naszej stronie również zamówisz wszelkie potrzebne treści, wygodnie online.
Treści to nie wszystko
Boga treść w sklepie online to nie wszystko. Teraz kiedy już nasyciliśmy nasz serwis, trzeba skorzystać z usługi tzw. pozycjonowania. W szerokim rozumieniu pozycjonowanie to szereg magicznych bądź mniej magicznych rzeczy, które trzeba wykonać na zewnątrz Twojego sklepu po to, by wprowadzone do wyszukiwarki nowe słowa rozpoczęły swoją drogę na wyżyny wyszukiwarki. Jak to robimy? Poniżej przykład działań w sklepie jednego z naszych Klientów.
Case study
W momencie rozpoczęcia współpracy (luty 2018 roku) sklep miał:
74 słowa kluczowe w TOP 10
355 słów kluczowych w TOP 50
Korzystał z usług pozycjonowania już wcześniej, jednak średnio był zadowolony z przebiegu sytuacji – jednym słowem czuł, że nic się nie dzieje w sprzedaży. Prawdopodobnie dlatego, że został namówiony na pozycjonowanie według niego najlepszych słów kluczowych dla jego branży, co miałoby zasadność, jeżeli by prowadził działalność np. w zakresie usług hydraulicznych, ale nie sklepu online z prawie 1000 produktów w swojej bazie.
Co zrobiliśmy?
W pierwszej kolejności trzeba ustalić budżet, ponieważ na bazie jego możemy wykonywać działania bardziej lub mniej intensywniej. Klient zdecydował się na 2500 zł netto/miesięcznie. W ramach tego budżetu zapewniliśmy mu stałe dosycanie sklepu w nową, wartościową, zgodną z jego produktami treść oraz został zaplanowany zakres działań „magicznych” – czyli w zasadzie przełożenie umiejętności pozycjonera na dane zadanie plus oczywiście wszelkie optymalizacje zgodne z aktualnymi standardami w zakresie SEO/SEM. W budżecie byliśmy w stanie zapewnić około 20 artykułów blogowych o krótkiej treści do 3500 znaków – co już obnażyło działania wcześniejszych SEO-wców. Cały sklep został „nastawiony” na dobywanie szczytów, poprzez działania stricte w zakresie link buildingu.
Efekty współpracy
Nasze działania zostały wykonywane cyklicznie ze wzrostem intensywności +5% miesięcznie. Na zakończenie roku 2018, czyli po 11 miesiącach współpracy dane sklepu wyglądały następująco:
176 słowa kluczowe w TOP 10
808 słów kluczowych w TOP 50
Dało to wzrost o 150% słów w TOP 10, oraz ponad 140% w TOP 50.
WOW. Oczywiście to nie koniec. Klient zdecydował się po tym od 2019 roku podnieść budżet do 3000 zł netto miesięcznie. Efekty mówią same za siebie. Stan na pisanie tego case’a:
555 słowa kluczowe w TOP 10
3733 słów kluczowych w TOP 50
Cała współpraca dała wzrost sklepu o 650% w TOP 10 oraz prawie 1000% w TOP50. Wykres poniżej:
Efekty pozycjonowania zawsze są uzależnione od budżetów. Taka jest prawda, a jeżeli ktoś Wam mówi inaczej – kłamie. Im większy budżet tym więcej działań można wykonać na danej domenie, ale również trzeba pamiętać o jednym kluczowym elemencie, że im większy sklep – tym prawdopodobnie budżety będą większe, bo raz, że gra jest warta świeczki, żeby przegonić szybciej konkurencję, dwa za wzrostem SEO wzrasta ruch organiczny i tym samym sprzedaż. Mechanika tego procesu jest prosta, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji – zapraszam na konsultację marketingową online. Omówimy co można zrobić dla Twojego sklepu, żeby zarabiał więcej.
Dziękuję za uwagę 🙂